Met welke klachten kunt u terecht?

Bij Prefya kunt u terecht met alle aandoeningen aan het houdings- en  bewegingsapparaat.

Als u  hier klikt krijgt u bijv meer informatie over knieletsel, en dan met name voorste kruis band letsel.

Er wordt altijd gewerkt met behandeldoelen die samen met de patiënt worden opgesteld. Ik ben sterk van mening dat een fysiotherapeutische behandeling een samenspel is van therapeut en patiënt.

Daarnaast ben ik erg gericht op beweging. Trainen, oefenen, mobiliteit, kracht en stabiliteit zijn termen die hoog in het  therapeutische vaandel van Prefya staan. Terugkeer naar een bepaald niveau, of herstellen na een operatie.

Prefya heeft tevens veel ervaring met patiënten met langdurige (chronische) pijnklachten. Pijnklachten die langer duren dan 3 maanden zijn in principe chronisch. Chronische pijnen hebben een eigen systeem en houden zich vaak zelf in stand. Dat systeem is lastig te doorbreken en het kost tijd. En ik beloof geen gouden bergen maar er zijn soms grote positieve stappen te maken. Dergelijke behandelingen vragen tijd en een goede samenwerking tussen therapeut en patiënt.

Prefya heeft (zeer bewust) geen contract met zorgverzekeraars. Als u een aanvullende verzekering hebt afgesloten voor fysiotherapie kunt u echter gewoon de rekening indienen bij uw verzekeraar.

Het verschil is echter dat u dat zelf moet doen en dat u waarschijnlijk niet het volledige bedrag van de behandeling vergoedt krijgt. Het is per verzekeraar verschillend maar meestal wordt 80% van de behandeling vergoedt. Onder het kopje “ziektekostenverzekering” leest u hier meer over.

 

Prefya is aangesloten bij de Zorgkaart Nederland. Hier kunt u uw ervaringen achterlaten. Deze zijn dan in te zien voor anderen. U kunt dus ook zien wat anderen van een bepaalde praktijk of therapeut vonden.

Zorgkaart Nederland is een initiatief van diverse patiënten federaties.

Als u uw ervaring over Prefya en/of de therapeut wilt achterlaten klik dan hier.